2 March 2020

Makeup Review #43: Rimmel 9in1 BB Cream

Bismillahirahmanirahim
Assalamualaikum wbt

Yeay untuk post kedua di tahun 2020. Hahaha 😆
Tengok gambar punya watermark pun dah tahu sebenarnya nak buat review tahun lepas, tapi entah kenapa asyik duk tangguh je. Tahun 2020 baru nak post review. Hihi

Rimmel 9in1 BB Cream [Light Medium]

Harga: RM38
Tapi aku beli masa 50% discount dekat Watsons tahun lepas tak silap. Berbaloi beli masa ada sale pastu rasa menyesal sebab tak beli 2 terus huhu. Dia ada 3 codes je. Aku pilih yang tengah-tengah. Aku tak sure ada lagi tak bb cream ni kat drugstore. 

[Description]

9in1
Long lasting 
Up to 24 hours
Hydration
Even skin tone

Achieve a flawless complexion with the Rimmel 9-in-1 Super Make-Up BB Cream; a lightweight, multi-purpose formula that perfects the complexion in one simple step.
The BB cream deliver nine benefits to skin. The formula primes the visage for makeup application, which enhances its wear and longevity, offers a veil of moisture and minimises the appearance of enlarged pores. The cream sweeps over skin, concealing the look of minor blemishes, as well as covering other imperfections. Delivering a bright and mattified finish, the BB cream is complete with SPF15, which shields the complexion from damaging rays, with long-lasting effect.
Once applied to skin, the BB cream instantly smoothes the visage, yet offers an invisible, natural-looking finish. The formula arrives in several hues, which are designed to complement and enhance all skin tones. Expect flawless results.



Okay guys! To be honest, this is my favourite BB cream ever! Aku dah pernah try banyak BB cream lain macam brand Silkygirl, Garnier dan banyak lagi tapi ini yang paling best aku pernah try. Texture dia sangat light on skin. Rasa macam tak pakai apa-apa. Aku akan pakai pada hari yang ada kelas without fail. Walaupun malas still pakai okay. Pakai guna jari, brush and sponge semua okay je. Tapi paling aku suka buat ialah guna brush dulu pastu baru guna sponge untuk tak nampak tebal sangat dekat muka.

Bila pakai tu rasa macam tak pakai apa-apa pun dekat kulit. Dia punya texture tu cair je tak macam BB cream jenama lain yang pekat dan rasa berat dekat kulit. Bila dah pakai tu kau tepek bedak sikit je dan good to go. Serius! Aku aku tak rasa berminyak sangat bila pakai BB cream ni tau. Tapi haritu aku try adik aku punya BB cream jenama S* ni weh lain sangat beza dia. Pakai sekejap dah rasa berlemoih kulit aku. Tapi Rimmel punya nice je kat kulit. Lepas pakai tu nampak dia punya glow. Tapi disebabkan kulit aku oily sekarang ni, aku kena dab bedak sikit so dia stay lama dekat kulit.

Kalau ada sale lagi memang aku nak beli lagi buat stock. Best gila serius sesiapa nak pakai something yang rasa ringan dan cantik boleh lah try BB cream ni. Coverage dia biasa lah untuk BB cream light to medium je. Boleh layer kalau nak cover parut tapi bukan full coverage lah tau. Aku kalau pakai BB cream ni memang tak pakai apa-apa dah untuk cover parut sebab aku jenis nak cover kulit merah tapi parut tu tak kisah sangat. Nak nampak kulit tu hidup je bukan nak cover segala cela dekat muka agituw! 😂

Selalunya orang yang oily skin suka BB cream/foundation yang matte tapi aku tak suka sebab aku rasa kalau matte dia akan confirm bercapuk dekat kulit aku. Kalau aku nak pakai jugak matte foundation aku akan letak at least 1 drop face oil dekat foundation tu so dia tak matte sangat. Sebab tu aku suka BB cream ni sebab dia tak matte pastu dia macam hydrate kulit jugak tu yang nampak glow ✨✨

Aku recommend dekat sesiapa yang kulit oily tapi nak pakai BB cream yang glow, korang kena cuba ni. Confirm jatuh cinta dan tak menyesal punya lah. Tapi aku rasa normal price dia agak mahal sebenarnya. Sebab tu aku beli masa sale. So, kalau korang nak try, tunggu sale tau baru beli. Baru berbaloi sikit. Sebab harga normal dia macam harga beli foundation biasa tu weh. 😂



Recommended or Not?
Yes untuk oily skin! 

Would you repurchase this? 
Yes kalau ada sale lagi.

How many stars would you give?
5 out of 5 stars. 🌟🌟🌟🌟🌟


P/s : All products reviewed by me are not sponsored. I bought with my own money. What works for me might not work for you and vice-versa. Thank you. 💟


Sekian.
Assalamualaikum.
(9:30 malam)


❤ Maaf atas penggunaan 'aku' kepada yang lebih tua. *peace* ❤

No comments:

Post a Comment

Your comments will be highly appreciated ^^

COPYRIGHT @ AFRAH FIADMUI. PENJENAYAH COPYCAT TIDAK DIBENARKAN BERADA DIKAWASAN INI !