8 December 2019

Hair Care Review #3 : Himalaya Protein Shampoo [Gentle Daily Care]

Bismillahirahmanirahim
Assalamualaikum wbt

Hello! Rasa macam dah lama tak mengarang review. Hihi
Disebabkan dah lama tak buat review produk dan dalam masa yang sama shampoo aku yang ini dah nak habis pakai so alang alang tu buatlah review. Nampak sikit aku ni active berblogging walau sebenarnya pemalas gila nak menaip ayat. Haha 😂

Himalaya Protein Shampoo [Gentle Daily Care]

400ml

RM25+ 
Tapi aku beli dengan harga RM18+ dekat Shopee masa tengah promo hiks

[Description]
Himalaya's Gentle Daily Care Protein Shampoo has a mild formulation for those who lead an active life, requiring frequent shampooing. Enriched with natural proteins, it gently cleanses and provides the necessary nourishment to hair. Himalaya's Gentle Daily Care Protein Shampoo keeps your hair soft, smooth and healthy.
Extracts of protein-rich herbs like Chickpea and Amla provide nourishment to your hair while Licorice conditions and helps promote growth. The ingredients thoroughly cleanse hair, making it healthy and manageable.

Aku beli shampoo ni sebab memang nak try shampoo brand Himalaya dan dalam masa yang sama tengah mencari shampoo yang boleh dipakai setiap hari. Ya, aku shampoo rambut setiap hari (kalau rajin) sebab aku rasa rambut aku cepat berminyak walaupun rambut aku nipis je. Dan shampoo ni boleh diguna setiap hari okay ikut apa yang aku baca lah. Aku beli shampoo je tau, conditioner tak beli pun sebab memang jenis tak pakai conditioner pun. Kalau beli pun mesti tak pakai 😆 

Setelah pakai almost 2 bulan tapi tak hari hari pun kekadang skip sehari hahaha. Apa yang aku experience lepas pakai shampoo ni ialah lepas dah cuci rambut tu rambut cepat gila kering. Hahaha tak tahu kenapa sebab kipas laju ke apa tapi memang cepat kering. Pastu rambut jadi keras pulak maybe sebab tak pakai conditioner. Tapi dia okay lepas beberapa jam baru rasa lembut tu. Bau dia pulak bau herbal yang mild je tak kuat sangat dan wangi sangat pun. Just nice je ~

Lepastu, shampoo ni kan dia tak berbuih macam shampoo lain tau. Dia berbuih tapi manja-manja gitu. Kena buh air sikit dekat shampoo baru lepak kat kepala dan gosok-gosok dan urut-urut kepala. Kalau main lepak je shampoo kat kepala kan, nanti dia macam susah nak berbuih haa macam tu lah. Shampoo ni kata dia membantu pertumbuhan rambut tapi entah lah tak rasa rambut aku cepat tumbuh pun. Biasa biasa je. Ke sebab aku tak pakai full set kot. Hmm, kena cari full set lah macam ni baru boleh nampak effect.

Akhir sekali, aku suggest korang pakai conditioner okay kalau nak pakai shampoo ni. Kalau tak nanti rambut korang keras kejung pulak hahahha 😂😂
Apa-apa pun bagi aku shampoo ni biasa-biasa je. Takde apa yang wow sangat pun. Nasib baik dapat harga murah dekat Shopee so tak rasa membazir sangat pun.

Recommended or Not?
Entahlah. Korang nak cuba ke? Hahaha

Would you repurchase this? 
Nope!

How many stars would you give?
2 out of 5 stars. 🌟🌟


P/s : All products reviewed by me are not sponsored. I bought with my own money. What works for me might not work for you and vice-versa. Thank you. 💟


Sekian.
Assalamualaikum.
((;10 malam)


❤ Maaf atas penggunaan 'aku' kepada yang lebih tua. *peace* ❤

No comments:

Post a Comment

Your comments will be highly appreciated ^^

COPYRIGHT @ AFRAH FIADMUI. PENJENAYAH COPYCAT TIDAK DIBENARKAN BERADA DIKAWASAN INI !