24 October 2019

Skincare Review #36 : T3 Pimple Gel+

Bismillahirahmanirahim
Assalamualaikum wbt

Hello. Rasa dah lama gila tak menaip review. Tiap kali buka laptop ingat nak update blog tapi Ya Allah rasa malas dan takde idea langsung. Tapi disebabkan tengah cuti sem ni so nak tak nak kena update jugak sebab banyak gila produk yang aku dah habis pakai tapi tak review lagi. Kesian kat siapa yang menunggu aku update produk review. Hihi. Thankyou korang yang baca dan comment dekat blog aku. Nah lovee ~ 💓💓💓

Harini nak share satu produk untuk jerawat. Selalu aku pakai yang Aiken Tea Tree Oil tu kan haa kalini aku nak try produk lain pulak. Sekali sekala tukar mood sebab boring weh pakai benda sama je walaupun benda tu dah sesuai dengan kulit. Hahaha 😂

T3 Pimple Gel+
(Paraben Free)

15g

Harga: RM14

[Description]
T3 Pimple Gel+ is a non-greasy, non-staining gel specially formulated with ingredients that help to treat acne and pimple spots. It contains Salicylic acid to unclog pores and Triclosan act as anti-acne agent, effective in the treatment of acne. It is added with Allium Cepa Bulb Extract that helps in reducing scarring caused by pimples.

Jenama ni ada 2 jenis pimple gel tau. Yang aku beli ni takde paraben tak silap. Satu lagi warna purple kot. Aku beli ni pun sebab paraben free. Harga pun mahal sikit daripada yang ada paraben. 

Memula, aku suka packaging dia sebab pump so boleh bajet banyak mana kau nak. Lepastu, aku suka texture gel dia dan bau pun nice. Bau citrus gitu. Aku dah pakai lama jugak lebih 6 bulan kot dan tak habis-habis lagi tau. Sebab pakai sikit je dekat jerawat. Bila jerawat dah kecut, aku dah tak pakai dah. Mungkin sebab tu kot dia lambat habis. So sangat menjimatkan duit. Satu botol ni mungkin bertahan setahun. Takpun lebih lelagi untuk sesiapa yang jarang naik jerawat tu.

Bila pakai gel ni make sure pakai lepas moisturiser tau. Maksudnya last step dalam skincare routine korang. Dan apa yang aku perasan bila pakai pimple gel ni kan, kita kena letak betul-betul dekat jewat sahaja. Kalau terletak lebih dekat luar kawasan jerawat kulit aku naik jerawat. Hahaha taktau lah sebab pimple gel ni ke apa. Tapi lepas aku letak betul-betul dekat acne spot tu, takde dah jerawat naik dekat area tu. Pelik kan? hahaha

Pastu, kalau pakai pimple gel ni dia ambik masa dalam 2-3 hari jugak lah untuk jerawat tu kecut dan kering. Tak boleh lawan Aiken Tea Tree Oil yang tu sehari je dah boleh kecut semua jerawat dekat muka aku kecuali yang besar lah ye. So, apa-apa pun pimple gel ni okay je. Harga pun okay sebab tahan lama gila tak habis-habis. Lastly, aku suka je produk ni. Kalau dah habis nanti nak try acne gel jenama lain pulak. Hiks ~

Recommended or Not?
Yes.

Would you repurchase this? 
 Taktau lagi hee ~

How many stars would you give?
 4 out of 5 stars. 🌟🌟🌟🌟


P/s : All products reviewed by me are not sponsored. I bought with my own money. What works for me might not work for you and vice-versa. Thank you. 💟


Sekian.
Assalamualaikum.
(12:52 tghari)


❤ Maaf atas penggunaan 'aku' kepada yang lebih tua. *peace* ❤

13 comments:

  1. Untuk jerawat pasir kita tak sure lah awak.
    Sebab kita pakai gel ni kalau ada jerawat biasa yang naik sebab period tu je.

    Kalau jerawat pasir rasanya awak kena check balik skincare routine awak. Kena cuci muka bersih bersih sebelum pakai skincare. Sebab kekadang jerawat pasir muncul sebab kita cuci muka kurang bersih so dia clogged pore. :)

    ReplyDelete
  2. Apa beza warna orange dengan pepel punya eh ?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yang purple tu tak silap saya ada paraben. Yang ini takde paraben.

      Dia depends dekat kulit awak, kalau kulit awak sensitive better pakai yang ini sebab takde paraben.
      Tapi kalau kulit awak okay/normal, boleh pakai yang purple okay.

      Sebab harga dia beza dalam RM2-3 je. Yang ni mahal sikit.

      Delete
  3. awak guna salisylic acid produk the ordinary dpt mnghilangkn jerawat pasir. mungkin produk t3 ini pn sesuai.

    ReplyDelete
  4. Blh ke selang pkai adapalene and t3 ni?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau awak pakai Adapalene. Boleh pakai t3 gel ni pagi. Adapalene pakai malam okay :)

      Delete
  5. Yes Salicylic Acid sesuai untuk jerawat kecik kecik tu. T3 Gel ni pun awak boleh cuba jugak sebab kulit orang lain lain kan. So mungkin sesuai.

    Skincare ni selalunya kita kena cuba dulu baru boleh tahu okay ke tak dengan kulit kita :)

    ReplyDelete
  6. Klu pimple yg agak besar sikit biasa dpt kecut brpa hari?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hi.
      Kalau jerawat tu besar selalunya kecut dalam 4-5 hari. Tapi depends pada kulit awak juga. Better pakai 2 kali sehari. :)

      Delete
  7. Hi Kakak
    Dalam gambar gel ini boleh guna kan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hi.
      Mestilah boleh guna sebab dah beli kan. Haha

      Delete
  8. sye punyer jerawat pasir..Saya pakai bahagian yg ade jerawat pasir hala2 nak naik blackhead tu..Sekejap je hilang..Saya mix pakai yang purple pg merah tu malam..Tu pom.after pakai skincare..Kalau boleh jangan mekap dulu

    ReplyDelete
  9. pimple gel t3 ni bole ke pakai hari?

    ReplyDelete

Your comments will be highly appreciated ^^

COPYRIGHT @ AFRAH FIADMUI. PENJENAYAH COPYCAT TIDAK DIBENARKAN BERADA DIKAWASAN INI !