3 July 2019

Skincare Review #34: Himalaya Purifying Neem Face Wash

Bismillahirahmanirahim
Assalamualaikum wbt

Hello! Rasa dah lama gila tak buat review hiks. Macam busy sangat padahal assignments banyak tapi tak buat pun. Ni minggu depan ada 3 presentation dan 1 assignment nak kena submit tapi still tak gerak lagi. Aduyai! Okay malam ni start buat! 😁

Aku sebenarnya ada banyak gila cleanser nak kena review (bukan sponsor) tapi banyak lagi tak pakai. So kena slow-slow lah eh. Ni salah satu face wash yang aku suka dan dah habis pakai. Harini last pakai face wash ni sebab dah nak habis. 

Himalaya Purifying Neem Face Wash
[50ml]
Harga: RM6+

[Description]
Specially formulated to give you clear, problem free skin, a soap-free, daily use face wash gel that cleanses your skin by removing excess oil and impurities without over-drying. Neem, well-known for its purifying and antibacterial properties, kills problem-causing bacteria. Combined with Turmeric, it helps control acne and pimples leaving your skin soft, clear, refreshed and problem-free.


Key Ingredients:

Neem

Turmeric


Directions for use:

Moisten face and massage all over, avoiding the delicate eye area. Wash and pat dry. 

Aku beli dekat Shopee sebab nak cukup harga beli dengan shampoo dia haritu. Tak ingat beli bila tapi dalam bulan 4 pastu start pakai masa bulan 5 masatu puasa sampai lah sekarang awal bulan 7. So 50ml tu tahan dalam 2 bulan jugak lah kalau pakai 2 kali je. Kalau lebih mungkin cepat habis.

Apa yang aku suka pasal face wash ni ialah dia sangat mild sebab dia tak berbuih. Tapi kalau pakai banyak ada lah buih tapi sikit je pastu bila cuci muka pasal face wash ni takde rasa kulit ketat, rasa biasa-biasa. Lepas dah habis cuci muka kulit rasa fresh. Bau dia pun wangi je takde bau over sangat. Lepastu aku dapat rasa yang face wash ni dapat bantu kurangkan acne sikit. Acne aku tak keluar banyak sekaligus. Kalau keluar pun adalah satu dua gitu je. Pastu bila ada jerawat baru, dia mempercepatkan proces kecutkan jerawat. Haa gitu ~ Kalau Himalaya tak sponsor aku lepas ni tak tau lah aku. Hahahaha. Tapi ini memang betul eh. Aku beli guna duit sendiri dan dah cuba selama 2 bulan sampai habis licin. 

Muka aku sesuai sangat dengan face wash ni. Takde naik gatal-gatal, merah atau jerawat. Mungkin sebab bahan dia neem/turmeric kot kan. Neem mmang bagus untuk jerawat. Paling best harga dia murah je RM6, kalau korang beli dekat drugstore harga dia RM10 tau kalau takde sale. So, beli masa sale tau. Pastu, face wash ni ada dua size yang kecik ni dengan yang besar. So, kalau korang baru nak beli disarankan beli yang kecik dulu okay. Bawah ni ingredients dalam face wash ni. So, kalau korang nak try boleh check dulu ingredient dia.

Okay so nanti dah habis semua cleanser aku, aku nak beli yang ni tapi full size punya so sempat kot nak kumpul duit sementara habiskan cleanser yang lain ni. Hiks 😂


Recommended or Not?
Yes. For acne-prone skin.

Would you repurchase this? 
Definitely!

How many stars would you give?
 5 out of 5 stars. 🌟🌟🌟🌟🌟


P/s : All products reviewed by me are not sponsored. I bought with my own money. What works for me might not work for you and vice-versa. Thank you. 💟


Sekian.
Assalamualaikum.
(1:55 tengah hari)


❤ Maaf atas penggunaan 'aku' kepada yang lebih tua. *peace* ❤

2 comments:

Your comments will be highly appreciated ^^

COPYRIGHT @ AFRAH FIADMUI. PENJENAYAH COPYCAT TIDAK DIBENARKAN BERADA DIKAWASAN INI !