7 June 2018

Mask Review #10 : SEP Sheet Mask

Bismillahirahmanirahim
Assalamualaikum wbt

Hello! Harini nak share review pasal mask yang hyped gitu masa sale dekat Watsons. Banyak gila orang RT pasal mask ni dekat Twitter. Aku pun apa lagi kena lah try jugak kan. Mana boleh tengok orang lain je cantik. Aha! 😂

SEP Sheet Mask

Harga: Tak sampai RM10 (box)
Aku beli masa sale lama dah ni. Nasib baik sempat sambar 1 box pun jadilah. Kalau tak normal price dia 20 ringgit jugak lah. Dalam satu box ada 5 pieces tau. Mana nak dapat. Selalu sale mask cenggini paling untung dapat 4 masks RM10. Tapi sekarang ni macam dah takde je dekat Watsons. Huhu 😬

Aku dah pakai 3 keping dah. Dan aku suka gila dengan mask ni! Benda pertama yang buat aku suka dengan mask ni ialah dia punya sheet tu. Dia macam tebal tapi dalam masa yang rasa elastic pun ada. Senang nak adjust ikut muka. Rasa best je bila dah lekat dekat muka. Pastu dia tak besar atau kecik sangat dekat muka aku. Just nice je ~


Sebelum pakai tu letak dalam fridge dulu, pastu pakai peh dingin segar gitu. Hahaha. Mask ni kalau pakai sekali dia takde nampak effect sangat kecuali rasa fresh dengan kulit smooth je. Sejak dah pakai 3 kali ni aku dapat rasa yang kulit aku makin cerah. Sebab aku pakai 30 minit aha! Lebih 10 minit daripada yang disuruh. Tapi korang jangan ikut pulak tau. Make sure pakai ikut waktu yang disarankan. Hihi. Jangan pakai buat tidur! Nanti dia takde effect plus dapat effect lain pulak nanti. Ingat tu ~ 

Pastu mask ni okay je sebab dia tak buat kulit aku breakout lepas pakai. So, itu dah dikira bagus sebab aku sensitif sikit dengan mask-mask ni. Lagi-lagi mask murah yang dari China ke mana hah yang tu seram sikit sebab banyak yang buat kulit aku breakout, naik tiny bumps. Mask tu banyak jual dekat Shopee pastu murah pulak tu kan. Macam mana aku tak terbeli. So, korang kalau kulit sensitif better jangan pakai mask murah okay. Beli mask mahal sikit dekat drugstore je okay. Janji muka okay! Mahal sikit takpe. ✌😀

Okay. Tu je ~

Recommended or Not?
Yes! 

Would you repurchase this?
Nak beli lagi! Tapi macam dah takde je huhu 😭

How many stars would you give?
4 out of 5 stars 🌟🌟🌟🌟


P/s : All products reviewed by me are not sponsored. What works for me might not work for you and vice-versa. I bought with my own money. Thank you. 💟

Sekian.
Assalamualaikum.
(2:21 petang)

❤ Maaf atas penggunaan 'aku' kepada yang lebih tua. *peace* ❤

No comments:

Post a Comment

Your comments will be highly appreciated ^^

COPYRIGHT @ AFRAH FIADMUI. PENJENAYAH COPYCAT TIDAK DIBENARKAN BERADA DIKAWASAN INI !