6 June 2018

Bodycare Review #4 : Dr. Mist Spray

Bismillahirahmanirahim
Assalamualaikum wbt

Bodycare review ni tak banyak sangat produk sebab lotion semua tu aku tak suka sangat. So, aku review barang yang macam ni je lah okayy. πŸ‘Œ❤

Okay. Harini nak share satu mist ni. Tapi dia bukan face mist tau. Dia bodymist tapi takde bau. Macam deodarant tapi jenis spray hah gitu lah ~

Dr. Mist 
Body Hygiene Floatation Fluid Spray
[75ml]

Harga: RM14+
Boleh beli dekat mana-mana drugstore okay. Dia ada yang set jugak. Tapi aku beli satu-satu sebab pakai pun kadang-kadang je. Hihi

[Descriptions]
Fragrance Free ➧ Stain Free ➧ Colourless ➧ Non-Oily ➧ Non-Alcohol Base
For lasting comfort and freshness

πŸ‘‰ Maintain cleanliness and freshness of underarms, feet, shoes and socks.
πŸ‘‰ Towel-dry after shower, spray and wipe evenly with hand on underarms.
πŸ‘‰ Spray on clean feet, shoes and socks.

Ingredients: Treated water, Potassium Sulphate, Sodium Chloride

Made in Malaysia 

Ni macam natural mist lah sesuai untuk sesiapa yang tak suka pakai deodorant. Aku suka deodorant sebab bau wangi tapi sebelum pakai deodorant biasa aku akan guna natural deodorant jugak. Aha! Tamak nak wangi gitu. Sebelum ni aku ada buat review pasal natural deodorant yang batu tu kan. Hah aku pakai yang itu untuk underarms. Tapi leceh nak bawak travel.

Yang ni pulak dia sama je macam deodorant batu tu cumanya dia jenis spray so senang nak bawak travel lah. Tak risau jatuh pecah ke apa kan. Tapi sejujurnya aku tak suka sangat dengan mist ni sebab dia kurang sikit daripada yang batu punya tu. Yang batu tu kan kalau tak pakai deodorant pun dah okay. Takde bau langsung for the whole day. Tapi this one in few hours macam dah start berbau gitu. Hahaha πŸ˜‚πŸ˜‚

So, aku pakai yang mist ni untuk kaki je. Aku start pakai sejak praktikal dekat sekolah tahun lepas. Kan kena pakai stokin pastu lama kena berdiri kan. Jalan sana sini pastu nak masuk bilik guru kena buka kasut. Jadi, untuk mengelakkan daripada timbulnya bau yang tidak diingini aku spray kaki dengan mist ni sebelum pakai stokin. Tapi kena make sure kaki dah betul-betul kering baru pakai stokin tau. Dan serius weh kaki tak berpeluh pun pastu stokin pun takde bau. Aha yes! Aku bau stokin aku sebab nak tau berkesan ke tak. Hehe πŸ˜›

Walaupun takde bau, tapi aku still tukar stokin setiap hari sebab dah biasa dari sekolah lagi. Tak reti nak pakai balik benda semalam kecuali tudung. Haha πŸ˜„


Recommended or Not?
Yes! Untuk yang tak suka pakai normal deodorant pastu nak yang senang bawak travel. This is the one! Plus its affordable too! πŸ˜€

Would you repurchase this?
Hmm not sure! 

How many stars would you give?
3 out of 5 stars. 🌟🌟🌟


P/s : All products reviewed by me are not sponsored. I bought with my own money. Thank you. πŸ’Ÿ

Sekian.
Assalamualaikum.
(9:00 pagi)


❤ Maaf atas penggunaan 'aku' kepada yang lebih tua. *peace* ❤

7 comments:

  1. I pakai 12jam pegi kerja lnsg takda bau. Klau org len tataw lar plak. Hahahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sesuai dengan badan u lah tu. Kalau i pulak macam tak sesuai. I lagi okay pakai yang jenama Smelly-No-More tu sebab almost 24 hours takde bau langsung.

      Delete
  2. I mmg pakai ni..sehari tak bau..kaki pun dh x bau. Klu nk sembhyg kt surau opis dh x risau sbb x bau kaki dah..alhamdullilah..nak dapat pun senang..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alhamdullilah. Maksudnya produk ni sesuai dengan awak :)

      (sorry baru reply hiks ~)

      Delete
  3. sy mmg da lama pkai jnis nie mmg langsung xde bau bdn...sy suke...sblum tu mse mula2 sy pkai yg smelly no more tp jnis batu mmg tahan 3 bulan..tp da pecah sb jatuh..sb tu sy cari yg jnis spray jer..senang😁😁😁 smelly no more yg spray mahal sgt nak dkat rm30 ,tu sy amik yg jnama dr mist nie..murah ckit😁

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yup Dr Mist ni natural deo yang paling murah saya jumpa dekat pasaran. Tapi sayang saya tak berapa sesuai dengan sangat dengan produk ni. Smelly-No-More baru okay.

      Mengada sikit badan ni haha :)

      Delete
  4. sesuai ke untuk persediaan anak perempuan mula remaja 10tahun?

    ReplyDelete

Your comments will be highly appreciated ^^

COPYRIGHT @ AFRAH FIADMUI. PENJENAYAH COPYCAT TIDAK DIBENARKAN BERADA DIKAWASAN INI !