12 January 2017

Pengalaman beli barang dekat NILE

Bismillahirahmanirahim
Assalamualaikum wbt

[Bukan promote tapi pengalaman sendiri okay !]

Hi people ! 
Kali ni nak share pengalaman beli dekat NILE.COM.MY
Pada sesiapa yang tak tau tu, Nile ni lebih kurang macam Lazada jugak lah. Tapi tak banyak sangat barang macam Lazada. Dan harga dia lagi murah daripada Lazada tau. Lepastu sekarang kalau korang beli, boleh dapat free postage untuk RM48 ke atas. Best kan ? Biasanya RM100 ke atas baru boleh dapat free postage. 

Okayy. Sebelum beli barang kat sini, aku memang dah decide nak beli kasut je sebenarnya. Tapi disebabkan barang lain pun murah-murah. Itu yang terbeli tuuu ~ Hahahahha


Beli order 5 Jan lepas dan baru je dapat tengah hari tadi 9 Jan. Bagi aku dia punya penghantaran sangat cepat. Sebab semua ready stock. Selalunya kalau barang yang jual murah ni, mesti pre-order kan. Ini tak ye semua dah ready stock. 


Hah ini lah barang yang aku beli. Heee ~ 2 pasang kasut yang super murah dengan dua lagi barang yang tak termasuk dalam list. Hahahhaha. Kalau korang nak COD pun boleh. 

RM20+
RM33

Haaaa murah kan ? Biasanya kalau aku beli kasut dekat kedai kasut dalam mall paling murah boleh dapat dalam RM45 keatas. Kat NILE dengan harga RM15 pun kau dah boleh dapat kasut macam ni. Tapi pattern tak cantik sangat lah. Dua kasut ni dari China je. Sebab tu boleh dapat murah dan dia pun bagi harga kilang. Tapi pape pun still boleh pakai cantik bergaya gitu ~ Hahahahhah




Ini pulak set untuk beginner. Hahahaha. Mini Brow Class. Sebab aku tak pandai buat kening sendiri. Kalau buat mesti senget dan tak sama kiri kanan. So, harap benda boleh membantu la kan. Heee ~
Haaa ~ Cuba korang teka harga satu set ni berapa ? 
RM1.90 je korang. Rasa nak menangis tau tak ? Sebab sebelum ni aku ada order kat Lazada yang mini brow class tu harga dia RM7+ kot. Rasa nak tampar diri sendiri sebab dah order kat lazada. Huhuhuhuh. So, sekarang ni aku ada 2 mini brow class ni. Kalau ada sesiapa nak boleh DM aku kat insta k. Aku jual satu RM5 je. Tapi satu je lah aku jual. Lagi satu aku nak guna. Hihihi

Hah ! Lagi satu aku beli face roller tu dengan harga RM2.60 kalau tak silap. Murah gak la kan. Sebab kalau nak beli kat Daiso dah kena RM5.30. Dapat half price tu lah kira bahagia dah hidup iols. Hahhahaha


So, itu je lah nak cerita. Hahahha. Kalau korang nak beli barang murah boleh lah beli dekat NILE. Kat situ baju, beg, organizer semua ada dan mestilah murah-murah semuanya. Tak rugi lah kalau beli. Pastu before beli pape barang, make sure korang baca dulu review orang yang pernah beli. Contoh macam aku, nasib baik aku baca dulu review sebelum beli kasut ni. Sebabnya kasut ni jenis yang small cutting. Aku biasa pakai kasut size 36/37 tapi yang ni aku beli size 38 itu pun ngam-ngam je weh. Tapi boleh masuk tu dah kirah okayy. Hihi ~ 😂😂😂😂


Sekian.
Assalamualaikum.
(10:38 pagi)

❤ Maaf atas penggunaan 'aku' kepada yang lebih tua. *peace* ❤

No comments:

Post a Comment

Your comments will be highly appreciated ^^

COPYRIGHT @ AFRAH FIADMUI. PENJENAYAH COPYCAT TIDAK DIBENARKAN BERADA DIKAWASAN INI !