6 January 2017

Makeup Review #7 : Silkygirl Matte Junkie Lip Cream

Bismillahirahmanirahim
Assalamualaikum wbt

**[entri yang dah berkurun dalam draft dan baru nak publish. ahahha]**

Hi guys. Hiks ~
First time rasanya buat review untuk matte lip cream. Selalunya buat review pasal lip tint dengan lip balm je kan. Hahahahha. Makin dewasa ni [dewasa ke?] makin berani cuba benda baru. Hahahhaha. 😂😂😂
SILKYGIRL MATTE JUNKIE
Harga: RM 21+

Code: Retro 01

Matte junkie ni aku beli dekat Guardian Kuala Selangor awal sem hari tu. Bulan 10 tak silap. Memang dah lama cari. Cari dekat drugstore Sungai Buloh semua dah out of stock. Yang tinggal colour yang terang je. Sedih kita 😞😧😢

Tapi akhirnya, dapat jugak. Dan disebabkan masatu matte junkie ni baru lagi. So, harga dia pun baru jugak lah. Itu yang dapat RM21. Sekarang aku check kat drugstore area SB ada yang jual RM18/19 je. Murah kan. Tetiba menyesal sebab beli awal sangat. Hahahhaha. 

Haaa, aku beli code 01-Retro. Ini memang warna fav aku sebab dia very neutral. Tak merah sangat, tak nude sangat. Ada lah nampak pink sikit, nude sikit. Fav gilaaa. Dan jugak disebabkan aku tak berapa sesuai pakai lipstick yang nude. So, matte junkie kira penyelamat jugak la. Heee ~

Apa yang best tentang Matte Junkie ni ialah dia memang senang nak apply dekat bibir. Lagi-lagi bila dah pakai vaseline or lip balm. Bila pakai lip cream yang matte ni better apply vaseline dulu takpun any lip balm. Sebab kalau pakai lama-lama bibir akan jadi kering sikit. Tak melekit dekat bibir. Bila tekap dengan tisu pun tak lekat. Best 🙌🙌

Kalau nak basuh just guna minyak rambut jenama safi je. Letak sikit dekat kapas atau tisu pastu boleh lah buang matte lip cream ni kat bibir korang. Lepas dah bersih tu boleh la cuci muka dengan cleanser pulak bagi hilang semua minyak minyak dekat muka dan bibir. Tapi sekarang tak perlu lagi guna minyak rambut. Aku guna Garnier Micellar Cleasing Water je. Lagi senang sebab lepas nak bersih semua makeup dari muka tak payah lagi nak cuci muka. Sebab tak berminyak langsung. Nanti aku buat review eh.

Pape pun ni salah satu aku punya fav matte lip cream. Aku pernah try The Balm punya matte lip cream dan dia tak se'best' Silkygirl punya. Serius ! Itu je kot nak bebel. Hahahha

Nanti aku buat review produk lain pulak eh. Hihihi 👯👯


P/s: Every products that reviewed by me in this blog are not sponsored. I bought with my own money. 💟


Sekian.
Assalamulaikum.
(11:56 malam)

❤ Maaf atas penggunaan 'aku' kepada yang lebih tua. *peace* ❤

No comments:

Post a Comment

Your comments will be highly appreciated ^^

COPYRIGHT @ AFRAH FIADMUI. PENJENAYAH COPYCAT TIDAK DIBENARKAN BERADA DIKAWASAN INI !