5 October 2016

Makeup Review #6 : Naked Touchfit Lip Tatoo

Bismillahirahmanirahim
Assalamualaikum wbt

Hai ! Disebabkan kelas petang ni cancel [alhamdulillah hehehe] aku dapatlah nak share lagi satu produk dengan korang semua. Produk ni aku beli dah lama mungkin dalam sem 2 kalau tak silap. 

 Naked Lip Tattoo

Aku beli dalam harga yang agak murah lah. So nampak sangat lah tak ori dia ! Hahahhaha.
Saja nak try lip tattoo ni sebab ramai sangat kat ig buat review pasal lip tattoo berisom tu. Dan aku tak mampu nak beli sebab harga dia tengah mahal masa tu. Beli yang harga macam ni so okayy lah. Heee ~
Lip tattoo ni yang macam korang tau eh korang tau ke hahahahhha. Dia bukan macam lip tint atau lip cream biasa tau. Dia macam gam yang berwarna. Haaa gituu ~ Tak reti betul aku nak explain dekat korang in the proper way.  Senang cerita ini ialah peel off lip tint gituuu. Sapu je kat bibir dan tunggu dalam 10 minit dah boleh cabut.

Cara nak sapu kat bibir tu memang susah sikit sebab dia cair kan. So cara aku ialah letak sikit kat q-tips pastu baru calit kat bibir. So dia takde lah comot or whatsoever kan. 

Aku selalu jugak lah pakai lip tattoo ni. Tapi gi kelas takde lah nak pakai benda alah ni kang kena tegur dengan lecturer tak pasal-pasal je. Hahahhaha. Aku pakai kalau nak keluar shopping ke ape. Sebab yang best nya bila pakai lip tattoo ni dia tak payah nak apply lip tint dah lepas tu. Maksudnya kau makan ke minum ke tak payah nak pakai apa-apa lip tint or lip cream balik. Sebab dia memang tahan. Best !

So inilah final result bila kau pakai lip tattoo ni. Dia ade warna lain jugak tau. Warna oren dan pink. Yang aku punya ni warna merah hati. So cantik lah bila pakai. Tapi kekadang kalau terang sangat, aku try untuk pudarkan sikit colour dia sebab macam merah mak ngah sangat kan. Kang ibu aku bebel. Hahahaha. Kalau taknak terang sangat lap sikit pakai wet tissue je okayyy ?! Pastu tadaa ~ Lihat lah kecantikkannya. Hahhahahha puih !

Paling best bila tekap tisu kat bibir je takde langsung kesan okayyyy. Eh tipu takde kesan. Eh betul lah takde kesan merah-merah. Dot sikit tu ade lah. Pastu kalau korang makan makanan yang berminyak jangan lah gi lap kuat-kuat sangat. Dap dap je la. Kang tanggal semua lip tattoo. Hahahahha

Mesti ada yang nak tanya, kalau nak solat nanti macam mana ?????

Haaaaa ~ Jangan risau ! Sebagai gegirl ni kita kena sentiasa bawak wet tissue kat mana-mana korang pergi. Kekadang pakai wet tissue pun tak lut gak mesti ade sikit yang tertinggal. So kalau nak selamat bawak make up remover atau olive oil untuk rambut dalam cosmetic container yang kecil comel untuk masukkan dalam makeup bag. Haaa itu je lah tips dari aku untuk tanggalkan lip tattoo ni. Jangan kata tak boleh bawak !! Bag besar-besar nak buat letak ape ?! Haa maroh maroh ~


P/s: Every products that reviewed by me in this blog are not sponsored. I bought with my own money. 💟


Hahahha. Sekian coretan akak baru nak belajar make-up. ops
Assalamualaikum.
(3:52 petang)

❤ Maaf atas penggunaan 'aku' kepada yang lebih tua. *peace* ❤

2 comments:

  1. Hi Afrah, best tak pakai lip tatto ni ? I ada beli gak tapi tak try lagi. Heehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hi ! Hmm best jugak lah. Tapi jenis ni leceh sikit sebab kena sapu elok-elok dekat bibir pastu kena tunggu kering semua kan. Untuk yang nak cepat tak sesuai lah. Kalau jenis bersiap leklek je okay kot. Aha. Kite jarang pakai liptattoo ni sebab malas nak tunggu kering, suka pakai lipstick biasa je. Heeee :)

      Delete

Your comments will be highly appreciated ^^

COPYRIGHT @ AFRAH FIADMUI. PENJENAYAH COPYCAT TIDAK DIBENARKAN BERADA DIKAWASAN INI !