7 September 2016

It's all about COFFEE !

Bismillahirahmanirahim
Assalamualaikum wbt 

Hi people ! Is it better to type in english or bm ? 

Baiklah, macam yang aku pernah bagitau dalam previous entries [haaa banyak entri yang aku dah bagitau okayyyy] aku tak nak masukkan apa-apa pasal aku punya program atau pengajian lah senang cerita bagi korang faham k. Mungkin ada yang tau aku sambung apa but i'm do not want to mix that part with other part of my life [if you understand what i mean] 
sebab ramai yang tanya kenapa weh kenapa weh andd i just cant take it anymore !

Okayy. Tutup sambung story atas tu. 


Dulu sebelum aku masuk PLKN, aku tak suka minum kopi yang ibu atau nenek atau makcik aku buat masa breakfast or tea time. Rasa macam oh.em.jee what is that ?  Euw. yucks tak sedap. Tapi bila masuk je PLKN, air kat kat yang macam korang tau semua panas takde yang sejuk kecuali ada pape event yang best. Air dia sama je everyday oh tak dia gilir-gilir jugak lah. 

Contoh air dekat plkn : Breakfast - Teh O
                                      Tea Time - leftover teh o breakfast
                                       Lunch - Air soya panas 
                                       Hi tea - Milo
                                       Dinner - Teh O
                                       Supper - Kopi O

Haaa lebih kurang macam tu lah corak air dekat plkn. Pastu dia pusing-pusing je. First time minum kopi dekat plkn tak rasa ape sangat. Dah lama-lama tu maybe dalam sebulan lepas tu, aku tetiba je fall in love dengan kopi panas. Taktau sebab apa. Rasa macam addicted sangat sampai refill 2-3 kali. Kopi kat sana rasa ringan gila -- tak pekat sangat. Cair dan sedap. Haaa tu je yang aku dapat explain kat korang macam mana rasa dia. Nak lagi bila cicah denan roti kosong takpun biskut kering peh peh peh. I surrender lah ! 2-3 kali jugak pergi tempat air tu. 


Tapi lepas balik plkn tu aku takde lah asyik mintak ibu buatkan kopi ke ape. Dah balik rumah aku terus lupa rasa kopi plkn tu. So, takde feel nak minum kopi. Heehehhe. Tetiba bila dah sambung belajar ni datang balik rasa nak minum kopi. Tapi kali bukan kopi panas but ICED COFFEE ! OMG i can't describe how much i love iced coffee. I just love it so so much.


Lelagi bila layan k-drama lagiiii la aku addicted to coffee. Sebab dorang mesti pergi cafe pastu beli iced americano. Sape yang layan k-drama mesti tau kan ? Haaaa
Sekarang rasa nak minum kopi o je every time i went to buy food for breakfast/lunch. Terus feeling macam dah tua gila aku ni. Asyik minum kopi je. Hahahahhaha

Okayy. Takat tu je pun nak bebel. Hehehe
Sebab baru first week kan so tak busy ni boleh lah update blog je. Karang dah busy haaaa tak pandang pun blog ni. 
Kopi o ais yang kengkonon macam iced americano :p
Okay lah nak gi minum kopi ais iols. Tata ~

Sekian.
Assalamualaikum.
(6:27 petang)

❤ Maaf atas penggunaan 'aku' kepada yang lebih tua. *peace* ❤

No comments:

Post a Comment

Your comments will be highly appreciated ^^

COPYRIGHT @ AFRAH FIADMUI. PENJENAYAH COPYCAT TIDAK DIBENARKAN BERADA DIKAWASAN INI !