8 March 2019

Makeup Review #41 : IN2IT Make-Up Stay Mineral Setting Mist

Bismillahirahmanirahim
Assalamualaikum wbt

Okay kita sambung lagi review produk untuk harini. Semenjak dah tahu pasal makeup ni, aku start beli barang dari primer sampailah ke setting spray. Haritu aku ada beli yang lokal punya tapi tak best sangat sebab ada glitter dan glitter dia tersangatlah over. Muka tak glow pun tapi bertompok-tompok dengan glitter. So, aku taknak pakai yang itu. Sebabtu aku cari setting spray yang paling murah dan ikut bajet yang ado. Aha 😜

 IN2IT Make-Up Stay Mineral Setting Mist

[50ml]

Harga: RM13+
Aku beli dekat Watsons masa ada 10% discount tapi sekarang pun harga dia still RM13 tak silap aku. Aku beli sebab nak try setting spray dan ini yang paling murah yang ada dekat drugstore. 

[Description]
 Makeup fixed on and restore your moist radiance.

🐧 Holds the makeup in place all day
🐧 Anti-aging and enhance your healthy skin
🐧 Hydrate and rebalance 
🐧 Refreshing during the day
🐧 Easy to use anytime, anyplace


Aku tak pernah beli setting spray tau so aku taktau nak review macam mana sebenarnya ni. Tapi aku cuba okay. Sebelum ni aku ada juga beli makeup setting spray yang lokal punya tapi penuh glitter je lebih dan aku tak suka langsung. Pastu lepas dah cari setting spray yang murah dekat drugstore, aku jumpa yang ni murah pun murah. So apa lagi kena cuba lah kan.

Aku dah pakai masa pakai makeup untuk kenduri kahwin cousin aku dan aku rasa makeup aku tahan sampai habis majlis. Tak cracked ke patchy ke apa. Sebab aku kalau pakai foundation mesti nampak cakey sikit hahahah kantoi tak reti blend foundation bebetul. Hahaha tak okay sebab kulit aku combination ada part oily dan ada part yang kering so dekat tempat yang kering tu kekadang nampak patchy sikit. 

Aku kena spray mist ni banyak sikit dekat area tu so kena macam blend foundation dekat area yang kering tu. Hah gitu lah. Bagi aku setting mist okay dan boleh holds makeup korang walaupun panas berpeluh makeup still nampak okay dan smooth je. Tapi satu je yang aku tak suka pasal setting mist ni. Nozzle dia tu memula okay lepas dah lelama dia jadi tak betul sikit. Taktau lah kalau aku pernah terjatuhkan ke apa benda ni. Sekarang ni kalau aku spray dekat muka dia dah tak spread evenly tau. Mist dia tu keluar straight ke muka. Sakit hati pulak 😒

Kekadang tu aku spray kat tapak tangan pastu tepek dekat muka lepas dah habis makeup. Hahahaha. Aku nak tukar ke bekas lain tapi macam susah ke nak buka dia punya kepala tu so aku biar je. Tiap kali lepas makeup aku akan buat cara tu. Nampak pelik tapi itulah realitinya. Nak complain bebanyak pun tak boleh sebab barang murah daripada jenama lain kau tak boleh nak expect lelebih kan.

So, itulah review dari aku. Senang cerita setting mist ni okay je untuk yang baru nak makeup macam aku. Kalau taknak buat as makeup setting spray boleh je jadikan face mist sebab dia macam ada cooling effect gitu. Bebila masa nak spray boleh je. 


Recommended or Not?
Yes

Would you repurchase this?
Nope!

How many stars would you give?
3 out of 5 stars. 🌟🌟🌟


P/s : All products reviewed by me are not sponsored. I bought with my own money. Thank you. 💟


Sekian.
Assalamualaikum.
(2:28 petang)


❤ Maaf atas penggunaan 'aku' kepada yang lebih tua. *peace* ❤

No comments:

Post a Comment

Your comments will be highly appreciated ^^

COPYRIGHT @ AFRAH FIADMUI. PENJENAYAH COPYCAT TIDAK DIBENARKAN BERADA DIKAWASAN INI !