20 May 2018

Makeup Review #27 : Silkygirl Moisture Rich Lipcolor

Bismillahirahmanirahim
Assalamualaikum wbt

2 lipsticks ni hasil rembatan dari GuardianBuy1Free1 tapi untuk lipstick je lah. Ni first batch punya beli lipstick dengan skincare sikit. Second batch punya lipstick next entry okayy. 👄

Silkygirl Moisture Rich Lipcolor

Harga: RM15.88
Harga atas tu untuk satu lipstick kalau takde sale tapi yang ni buy 1 free 1 so setelah dibahagi so dapatlah RM7.94 untuk satu. Mana nak dapat lipstick dekat drugstore bawah RM10 kan. So, berbaloi gila sebab boleh pilih code lain-lain bukan code yang sama. 👍

Aku pilih code yang aku memang dah target dari dulu lagi tapi asyik sold out je. Aku punya pilihan warna memang sama je dari dulu aha mesti pilih warna yang natural gitu.

01 - Naked 
08 - Dusk

Dua code memang selalu sold out sebab warna dia very natural gitu. Bila pakai tu tak nampak macam pakai lipstick pun. Eeee sukaaa ! Aha! 😂

Okay. Nak cakap pasal packaging pulak. Bagi aku packaging dia biasa-biasa je sebab luar dia plastik so ringan je. Tapi sebenarnya aku tak suka cover warna putih sebab nanti kotor aha. Tapi nak buat macam mana sebab lipstick dia cantik so tutup mata je lah tang cover dia tu kan. Yang penting dalam dia best! 
Okay. Atas ni swatches dua code lipstick yang aku beli. Cantik kan?! Aha! Adik aku teman pi Guardian haritu sekali beli liptint dia jugak. Dia bebel sebab aku punya lipstick semua warna lebih kurang sama je. Haha! Nak buat macam mana dah kakak kau minat warna macam tu je 😂😂😝

01 Naked tu dia macam pink sikit tapi very natural pink almost lip color. Loveeee 💖
08 Dusk dia more to warm tone. Brownish gitu tapi cantik jugak! 💕

Texture lipstick ni dia more to sheer finish. Tak kering langsung dekat bibir sebab bukan matte kan. Tapi macam biasa lah kalau sheer finish ni dia akan transfer bila makan/minum so kena reapply banyak kali tapi okay je. Kalau dah suka tu dia hilang ke apa mesti akan apply balik. Aha! 


Bila pakai dekat bibir atas tu 01 Naked dan bawah 08 Naked
Dua-dua aku sukaaa ! 💘


Recommended or Not?
Yesss. Best pakai lipstick ni 👄 Kalau ada lagi sale lipstick ni korang try beli sebab best! Haha 

Would you repurchase this?
Yup! Tapi tunggu habis dua ni dulu aha 👀

How many stars would you give?
4 out of 5 stars. 🌟🌟🌟🌟


P/s : All products reviewed by me are not sponsored. I bought with my own money. Thank you. 💟


Sekian.
Assalamualaikum.
(2:58 petang)

❤ Maaf atas penggunaan 'aku' kepada yang lebih tua. *peace* ❤

No comments:

Post a Comment

Your comments will be highly appreciated ^^

COPYRIGHT @ AFRAH FIADMUI. PENJENAYAH COPYCAT TIDAK DIBENARKAN BERADA DIKAWASAN INI !