1 February 2018

Makeup Review #21 : Focallure Setting Powder

Bismillahirahmanirahim
Assalamualaikum wbt

Kembali lagi dah product review by me. Aha. Sekarang ni aku rajin nak tulis pasal review je. Review produk, tempat makan pastu DIY sikit pastu tips sikit aha tu je yang rajin. Nak membebel macam sebelum ni dah tak reti sangat sebab taktau nak bebel pasal apa. Nanti ada masa aku nak bebel aku bebel k. Sekarang nak buat entri review banyak-banyak. Hehe

Kalini nak review satu setting powder jenama Focallure. Sebelum ni aku review lip matte dia yang tak berapa nak best tu kan. Haa sekarang nak review powder pulak. Yang powder Bioaqua tu tak best. So, kita tengok yang ni pulak macam mana eh. 👀

Focallure Setting Powder
Macam biasa boleh cari dekat Shopee. Sekarang aku makin malas nak keluar rumah beli pape. Sampai beli toner pun beli dekat Watsons yang dalam shopee sebab free postage meh. Haha

Harga: Tak sampai RM10
Barang jenama ni lebih kurang macam Bioaqua jugak. Murah-murah. Dah pastikan beli yang original tau. Cari dekat mall shopee. 

Okay. Nak cakap pasal packaging dulu. Bagi aku packaging dia biasa-biasa je macam setting powder jenama lain jugak. Yang kena tuang sikit dekat penutup pastu baru sapu dekat muka. Tapi aku jarang sangat tuang dekat penutup sebab rasa leceh plus nanti bertabur tak suka. Haha. So aku terbalikkan bekas tu so powder tu lekat dekat sponge dia. Pastu guna sponge dia je. Haa lupa nak bagitau bekas dia kecik comel je. Tak besar sangat. Yang ni takde cermin macam Bioaqua punya. 

Sponge dia best sebab gebu lebih kurang sama dengan Bioaqua punya je. 💚
Texture powder dia pulak lebih kurang macam Bioaqua jugak tapi macam lembut sikit lagi. Tapi tak selembut dan sehalus Catrice punya. Aha ! Powder dia takde bau. Aku pilih code 2 medium so warna dia macam beige sikit tak kuning sangat tak coklat sangat. Just nice dengan kulit muka gituuu ~ 

Bila sapu dekat muka tak bercapuk pun dia lekat elok je. Sekarang kan aku pakai foundation WetnWild so aku jarang set dengan bedak sebab foundation tu dah cukup matte dekat muka aku. Aku pakai setting powder bila pakai bb cream IN2IT dengan foundation lain.

Masa memula sapu dekat muka lepas foundation, okay je smooth gitu. Bila dah dalam 2 jam macam tu dia start faded gitu. So nampaklah muka oily aku. Aha! Kena topup bedak compact lain pulak. So tak best sangat pun. Nasib murah je ni. Hahaha 😂


Recommended or Not ?
Hmm boleh lah. Korang yang nak rasa setting powder murah yet medium quality yang ni boleh lah. Tak sampai RM10 pun dekat Shopee. Boleh try okay! :)

Would you repurchase this ?
No! Nak beli Catrice punya jugak!

How many stars would you give ?
2.5 out of 5 stars. 🌟🌟🌠


P/s: All products reviewed by me in this blog are not sponsored. I bought using my own money. Thank you. 💟


Sekian.
Assalamualaikum.
(11:01 malam)

❤ Maaf atas penggunaan 'aku' kepada yang lebih tua. *peace* ❤

No comments:

Post a Comment

Your comments will be highly appreciated ^^

COPYRIGHT @ AFRAH FIADMUI. PENJENAYAH COPYCAT TIDAK DIBENARKAN BERADA DIKAWASAN INI !