14 March 2017

Mask Review #6 : Freeman Mint and Lemon Clay Mask

Bismillahirahmanirahim
Assalamualaikum wbt

[entri basi]
Kembali lagi dengan entri cubatrytest. Heee ~

Aku ni kalau gi mana-mana drugstore je kalau keluar tak ada barang bukan aku le tu. Hahahhaha. Tiap kali masuk je mesti ada je barang baru yang aku beli. Kalau tak mahal, murah, tak murah, mahal. Hahahhhaha Itu je lah keje aku. Walaupun duit takde lah banyak mana tapi entah lah. Tangan ni tak reti sangat nak duduk diam. Ada je barang yang aku belek. 

FREEMAN MINT and LEMON CLAY MASK
Disebabkan ni entri dah basi. Aku pun tak ingat sangat berapa harga mask ni. Aha! Tapi aku rasa tak sampai RM20 pun. 17 kot! Ahaahaha. Aku beli Guardian Sungai Buloh tak silap.

Details dia~
Yang nampak boleh baca kat situ ye. Yang tak nampak tu scroll terus ke bawah. Aha! 😂😂

Ingredients dia ~

Texture dia sangat thick! So kalau yang rasa susah nak sapu dekat muka tu boleh letak sikit dalam mangkuk kecil lepastu letak few drops of water okay. Sampai rasa macam dah lembut sikit pastu boleh pakai dalam 10-15 minit. 👌👌

Mask ni best sebab bila apply kat muka rasa sejuk je. Dia ada cooling effect. So, muka yang terbakar lepas pergi pantai ke ape boleh je pakai ni. Lepas dah kering tu muka rasa tegang tapi takde lah tegang sangat macam macam egg mask. Bau pun wangi je. Tapi bila nak apply dia susah sikit sebab mask ni thick, kadang-kadang aku picit sikit dalam mangkuk pastu tambah air sikit. So, dia jadi lembut sikit. Senang lah nak apply kat muka. 👯👯

Kesan pada aku:
♥ Kulit dah tak berminyak lepas pakai 2/3 kali seminggu
♥ Jerawat yang baru nak naik boleh mengecut begitu sahaja
♥ Sejukkan muka yang sunburned 
♥ Pori-pori macam makin mengecil

Haaa itu saje lah yang dapat aku nampak lepas pakai mask ni. Yang lain-lain belum lagi kot, Aha!
Korang yang baru nak try clay mask, aku suggest mask ni sebab senang nak dapat dan lagi satu banyak benefits gak.

Hehehhe 

Sekian.
Assalamualaikum.
(10:54 pagi)

❤ Maaf atas penggunaan 'aku' kepada yang lebih tua. *peace* ❤

No comments:

Post a Comment

Your comments will be highly appreciated ^^

COPYRIGHT @ AFRAH FIADMUI. PENJENAYAH COPYCAT TIDAK DIBENARKAN BERADA DIKAWASAN INI !