31 March 2018

Skincare Review #14 : DS Glow Serum

Bismillahirahmanirahim
Assalamualaikum wbt

Hi! Harini nak review satu serum yang aku beli dengan member. Member aku yang jual so dapatlah jimat postage fee ahaha! Disebabkan aku jenis review dengan jujur so kalau best aku akan kata best, tapi kalau tak, tak lah ia! Bukan sebab member jual ke apa . Ini bukan review berbayar. Tapi walaupun kena bayar pun it is still honest review from me.

Okay, let's get started! 👸
DS Glow Serum
[15ml]

Harga: RM32
Kalau korang perasan lah kan, dekat IG sekarang memang banyak orang jual serum macam ni mcam-macam warna ada glitter gold, blue semualah! Harga pun ada yang murah ada mahal kemain. Sebab tu aku nak sangat try. Ramai yang buat review kata best so kena try lah dulu kan kalau nak tahu best ke idok. 
Ingredients dia banyak plant extracts so no worries girls! Ada collagen, hyaluronic acid dengan aloe vera  untuk moisturizing jugak. Ingredients simple je takde apa yang merisaukan pun. Sesuai dengan semua jenis kulit tau serum ni. Aku dah pakai habis sebotol dah. Alhamdulillah takde breakout ke apa. Rasa seronok pakai sebab ada glitter. Hahaha bersemangat je masa apply kat kulit. 😂😂

Texture serum ni macam gel aloe vera tu tapi bila dah sapu ke kulit dia terus jadi watery. Tak melekit langsung. Pastu glitter tu akan buat kulit kita glow gitu. Kalau tengok dari dekat nampak lah dia punya glitter kat muka. Tapi nampak cantik je. ✨

Aku selalu pakai before makeup, apa yang aku nampak lepas pakai serum ni ialah:
☀ Kulit nampak glow sebab ada glitter kan
☀ Kulit rasa moist pastu tepi-tepi hidung dah tak kering

Tapi itu je lah yang aku dapat rasa. Takde lah best sangat serum ni sebenarnya. Tapi membantu jugak lah untuk makeup tak crack/cakey. So, boleh lah! I approved! Pastu nak cakap pasal packaging pulak. Botol dia tu best sebab ada dropper so pakai fews drops je kat muka. Tapi dia jadi susah bila dah nak habis sebab dropper tu tak boleh nak ambik serum yang kat bawah-bawah so kenalah aku ketuk-ketuk kat tangan supaya dia keluar. Haa so itu je lah yang tak bestnya. 👀


Recommended or Not?
Korang boleh try kalau nak. Boleh beli dekat IG ds.glow tak silap. Sebab dia jual paling murah tau. Ada tu aku jumpa 10ml je dah RM30 amboi kemain sangat eh jual memahal kepada rakyat marhain.

Would you repurchase this?
Issa no!

How many stars would you give?
3 out of 5 stars. 🌟🌟🌟


P/s : All products reviewed by me are not sponsored. I bought with my own money. What works for me might not works for you and vice-versa. Thank you. 💟


Sekian.
Assalamualaikum.
(11:03 pagi)

❤ Maaf atas penggunaan 'aku' kepada yang lebih tua. *peace* ❤

No comments:

Post a Comment

Your comments will be highly appreciated ^^

COPYRIGHT @ AFRAH FIADMUI. PENJENAYAH COPYCAT TIDAK DIBENARKAN BERADA DIKAWASAN INI !