23 March 2018

Makeup Review #23 : Silkygirl Eye Opener Mascara

Bismillahirahmanirahim
Assalamualaikum wbt

Hello! First time nak review mascara ni. Hihi. Ini adalah review yang jujur dan sememangnya jujur. Aha!
Silkygirl Eye Opener Mascara

Harga: RM14 (tak silap)
Aku beli dekat Guardian lama dah ni. Sebab tengok ramai review best so kena try lah kan. 💅
Ini bukan mascara pertama yang aku pernah pakai, before ni pernah pakai jenama IN2IT yang warna hijau ada fiber yang tu aku suka jugak tapi cepat kering. Pastu aku cari mascara affordable yang best dan terjumpa lah yang ini haaa ~

Masa beli tak try pun sebab jenis aku malas nak try tester semua baca review je pastu kalau review kata okay aku pun pi beli. Aha! Okay. Meh review pulak. Mascara ni waterproof. Tapi dalam masa yang sama dia senang remove. Kalau tak guna makeup remover pun dah boleh tanggalkan dah. Cuma guna air je pastu tarik sesikit bulu mata tu dia dah tanggal. Itu yang bagusnya lah pasal mascara ni. Aku boleh bagi satu 🌟 dekat sini. Sebab kebanyakkan waterproof mascara susah sikit nak remove. 

Kedua, dia tak clump dekat bulu mata sebab dia punya applicator tu jenis straight gitu. Tapi kalau pakai banyak layer dia akan jadi clumpy jugak lah. Pastu mascara ni boleh panjangkan lashes jugak walaupun takde fiber. Yass gurl! 👸
Lentik kejap je pastu menyembah bumi balik 💢
(Pink tu sebab pakai blusher dekat eyelid bagi nampak sweet gitu ~ Aha!)
(Kening jenis jarang kalau ambik gambar pakai flash terus hilang 👀) 
Tapi, sejujurnya aku tak suka sangat dengan mascara ni. Sebab dia macam tak kering betul. Cara aku pakai mascara selalunya aku akan ketip bulu mata dulu, pastu apply mascara dan tunggu dalam 30 secs gitu pastu ketip balik. Tapi bila guna mascara ni time nak ketip kali kedua tu dia punya mascara akan lekat dekat curler. Pastu dekat bulu mata tu dah takde mascara. So, tak best sangat lah!

Pastu, mascara ni memang boleh panjangkan lashes tapi dekat bulu mata aku yang boleh dikatakan panjang jugak lah, bila dah apply tu dia lentik kejap pastu terus straight balik. Dia tak long lasting punya lentik sebab dia macam tak kering betul walaupun dah tunggu 5 minit depan kipas. Bila kelip mata bulu mata atas macam terlekat dengan bulu mata bawah pulak. Sebab apa ? Sebab dia tak boleh kering yang betul-betul kering. Dan ini buat aku tak faham kenapa dia tak boleh betul-betul kering. Boleh nampak lah mascara tu still basah walaupun dah tunggu 5 minit. 👀

Dan disebabkan perkara tu berlaku dekat aku, aku tak pakai mascara ni bila keluar mana-mana. Sebab tak yakin dengan dia punya ketahanan dekat bulu mata. Aku pakai bila dekat rumah sajo. Ahahaha. Yes! Aku kalau rajin sangat dekat rumah pun makeup okay. Tapi kekadang pakai jugak kalau pergi tempat yang sah-sah sejuk dalam shopping mall. Gitu je ~ 

Aku pakai jugak kalau nak practice makeup. Sebab sayang pulak nak buang, nak jual balik malas. So, better guna masa practice buat makeup kan 👯💋💃


Recommended or Not?
Hmmm, No! Tapi kalau korang nak try boleh je sebab harga pun affordable kan. Lelagi kalau ada sale mesti tak lebih dari RM10. So, make sure beli masa ada sale okay?! 😄

Would you repurchase this?
Nah! Maybelline mascara is better! 👍

How many stars would you give?
2 out of 5 stars. 🌟🌟


P/s : All products reviewed by me are not sponsored. I bought with my own money. Thank you. 💟


Sekian.
Assalamualaikum.
(1:12 petang)

❤ Maaf atas penggunaan 'aku' kepada yang lebih tua. *peace* ❤

No comments:

Post a Comment

Your comments will be highly appreciated ^^

COPYRIGHT @ AFRAH FIADMUI. PENJENAYAH COPYCAT TIDAK DIBENARKAN BERADA DIKAWASAN INI !