8 March 2019

Skincare Review #29 : Safi Balqis Oxywhite Toner

Bismillahirahmanirahim
Assalamualaikum wbt

Harini nak review satu produk yang aku dah pernah pakai sebelum ni tapi tak pernah nak buat review pun. Masatu packaging dia lain dan kali ni aku beli lagi sebab nak try balik toner ni. 

Let's get started! 💃
Safi Balqis Oxywhite Toner

[100ml]

Harga: RM9.80

[Description]
🌷Tightens pores with Mushroom Extract content so that skin stays clean
🌷 Prepares skin to receive the next product application more effectively
🌷 Provides freshness without leaving a sticky residue or feel with no alcohol formulation

[Ingredients]

Toner ni aku dah pernah pakai dah sebelum ni tapi dah lama gila kot. Zaman sekolah menengah lagi tapi masa tu aku tak minat sangat dengan toner ni sebab dia buat kulit aku rasa melekit sikit. Pakai berapa kali je pastu terus bagi orang lain. Zaman botol dia macam bawah ni haa ↷
Dan disebabkan packaging dia dah lain dan aku pulak tetiba rasa nak try balik toner ni. Memula sekali semestinya sebab dia murah dan senang dapat. Kat kedai runcit biasa pun mesti ada punya lah toner ni. Percaya atau tidak sekarang ni aku dah habiskan toner ni dan aku suka gila. 

Toner ni tak melekit macam sebelum ni punya. Pastu bau dia sama je tak berubah langsung. Ni masa menaip review botol toner aku dah kosong habis licin dah. Rasa nak beli lagi dan stick to the same toner forever. Hahahah over betul. Sebelum ni tak pernah rasa toner ni best pun sekarang hah ambik jatuh cinta terus. 😍😍💖

Apa yang aku nampak lepas habis satu botol ni ialah kulit aku nampak makin cerah pastu parut jerawat pun makin pudar. Ini salah satu produk yang aku pakai untuk bantu pudarkan jerawat tau. Ada lagi produk lain. Bukan satu produk je boleh pudarkan bekas jerawat gitu je tau. Produk yang aku pakai dia macam saling bantu membantu gitu. So, boleh nampak effect cepat. Gitu ~ 
Jangan kata aku bagitahu yang toner ni saja boleh pudarkan parut jerawat eh. Aku tendang sekor sekor nanti 😂😠

Pastu satu botol ni boleh tahan sebulan lebih sebab pakai 2 kali sehari pastu kekadang satu hari pakai lebih dari 2 kali. Hihi. Lepas pakai toner kulit rasa fresh dan nampak glow sikit. Tambah pulak dengan moisturiser Safi yang aku pakai sekarang. Peh kulit jadi toink toink okayyy. Kulit oily/combination/normal aku rasa sangat sesuai. Kalau kulit kering/sensitif hmm aku tak sarankan lah sebab ada fragrance dalam ni. Korang boleh cari toner yang hydrating macam Simple okay.

Penutup kata, aku memang suka gila dengan toner ni. Nanti ada masa aku beli lagi sebab sekarang tengah guna Hatomugi Lotion. Tunggu habis yang ni baru beli Safi balik kot. Hahahah kita tengok dulu okay cemana nanti.


Recommended or Not?
Yes 👍

Would you repurchase this? 
Yes

How many stars would you give?
 5 out of 5 stars. 🌟🌟🌟🌟🌟


P/s : All products reviewed by me are not sponsored. I bought with my own money. What works for me might not work for you and vice-versa. Thank you. 💟


Sekian.
Assalamualaikum.
(1:40 petang)


❤ Maaf atas penggunaan 'aku' kepada yang lebih tua. *peace* ❤

6 comments:

  1. kalau pakai toner nie boleh naik jerawat ke ?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hi.

      Dia depends dekat kulit awak. Kalau sesuai okay lah. Kalau ada bahan dia yang tak sesuai dengan kulit awak mungkin boleh naik jerawat. So, awak kena try dulu. Sebab kulit orang lain lain kan. :)

      Delete
  2. Nak Tanya toner ni jenis hydrated or exfoliate?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hi.

      Toner ni bukan exfoliating toner. Sebab takde acids (AHA BHA PHA) dalam ingredients dia. Kalau hydrating pulak macam tak cukup pulak untuk jadi hydrating toner. Dia macam toner untuk bantu memcerahkan kulit. Mungkin boleh apply 2-3 layers untuk hydrate kulit jugak. Tapi saya tak pernah try lah.

      Harap ini membantu :)

      Delete
  3. Kalau pakai toner ni dengan toner exfoliate blh tk?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hi.

      Bagi saya okay je. Pakai exfoliating toner dulu baru pakai toner ni. Tapi saya suggest awak cari hydrating toner macam brand Simple atau Hada Labo sebab lagi best.

      Tapi apa apa pun awak boleh cuba dulu okie. Tengok ok tak dekat kulit awak.

      Hope this helps! :)

      Delete

Your comments will be highly appreciated ^^

COPYRIGHT @ AFRAH FIADMUI. PENJENAYAH COPYCAT TIDAK DIBENARKAN BERADA DIKAWASAN INI !