13 April 2016

Skincare Review #4 : Simple KIND TO EYES Revitalising Eye Roll-On

Bismillahirahmanirahim
Assalamualaikum wbt

** ni merupakan entri lama yang terpuruk dalam draft berbulan-bulan lamanya. Dan hari ni baru nak publish. Hahahaha. Ampun maaf dipinta. Dan minggu ni aku akan habiskan post semua CubaTryTest skincare review yang dah lama dalam draft. So, hadam lah semuanya. hikhikhik. Nak habiskan post jugak before final exam. Hik ~

Hah ambik ni gambar mukaku serta eyebags sekilo sebagai pembuka bicara. Hahaha. Lepas habis sem 1, mereput dekat rumah selama 3 minggu. Dan 3 minggu tu aku diserang penyakit Insomnia. Hah yang taktau tu boleh lah google sendiri ye. Mungkin kesan lepas habis final agaknya. Hahaha. Nak kata stress sangat tu takde lah. Kat uni berhuhuhu je banyak aku ni. Disebabkan itulah munculnya eyebag sekilo dibawah mata. Puas dah google cari produk atau rawatan tradisional yang boleh hilangkan eyebag ni. Finally, i found one ! 

SIMPLE 
KIND TO EYES Revitalising Eye Roll On 
Selalunya sebelum aku beli produk macam ni aku akan google tu review produk tu. Kalau majoriti kata okay. Hah baru aku beli tapi kalau 50-50, aku pun 50-50 gak lah. Nak beli ke tak ? [ ulang 100 kali] 
Tak cukup dengan baca review, tengok youtube pulak. Sebab dalam youtube dorang selalu tunjuk demo sekali. Produk yang aku nak review ni, tak ramai lagi blogger buat review. Aku banyak tengok dekat youtube je. Sebab youtuber US dan UK dah try lama. Mungkin produk ni baru masuk Malaysia. 

Beli dekat Guardian
Harga : RM24.05
Dekat farmasi lain tak pasti berapa harganya.
Tapi yang pasti mesti dalam lingkungan harga diatas jugak la.

Ni gambar belakang pulak
korang boleh le baca sendiri. [ maaf. penulis agak malas ketika ini]
When your skin's happy and fresh faced, you feel healthier and happier too! Our Kind To Eyes Revitalising Eye Roll-On contains the perfect blend of ingredients to help wake up and revitalise tired eyes. The innovative roller ball applicator instantly cools and gently massages the delicate eye area. Perfect for even sensitive skin.

Comel je produk ni.
Senang nak bawak travel mana-mana.

Apply the Revitalising Eye Roll-On to the eye area in light circular movements. If required smooth in any remaining liquid with your fingertips. Avoid contact with eyes.

Ni pun korang boleh baca sendiri.
[penulis semakin malas sekarang ni. Tolong sedarkan dia !]

Our special blend of Simple revitalising goodness containing Pro-Vitamin B5, Cucumber Extract, Glycerin and Lupin Extract, helps to reduce puffiness and wake up and revitalise tired eyes.

  • No artificial perfume or colour
  • No unnecessary ingredients so it won't upset your skin
  • Dermatologically Tested and Approved

Bila apply dekat bawah mata rasa sejuk je. Sebab dia ada cooling effect.
Aku selalu pakai masa nak tidur. Dan paling best bila bangun tidur je bawah mata kurang bengkak.
Walaupun selalu tidur lambat. Pukul 1/2 pagi baru nak tidur..
Bahan-bahan dia pun semua bagus untuk kulit.
Jangan risau ok ?

Ni adalah produk penjagaan mata yang pertama aku beli.
Sejujurnya, kesan dia tak nampak sangat pun.
Cuma eyebags aku makin okay sikit takde lah nampak macam zombie je. Aha!


P/s : All products reviewed by me are not sponsored. I bought with my own money. What works for me might not work for you and vice-versa. Thank you. 💟


Sekian.
Assalamualaikum.
(11:38 malam)

❤ Maaf atas penggunaan 'aku' kepada yang lebih tua. *peace* ❤

6 comments:

  1. Replies
    1. Hi.

      Dia take time jugak lah nak nampak effect tu. Kena make sure tak skip pakai setiap pagi dan malam.

      Dalam 2 bulan gitu baru nampak. Tapi kalau tak sabar tak perlu pakai ok. Guna moisturiser pun dah okay :)

      Delete
  2. Assalamualiakum sis nak tanya urutan cara pemakaian sebekumnya pakai apa dan selepasnya pakai apa voleh tahu??

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wasalam.

      Awak boleh try tengok dekat youtube untuk eye massage sebab susah pulak saya nak tunjuk haha. Tapi cara yang paling simple ialah awak roll kan beberapa layer dekat mata pastu guna jari manis pat pat manja gitu sampai dia fully absorb.

      Pakai eye gel sebelum moisturiser tau.

      Step dia:
      Cleaser - toner (kalau ada) - serum (kalau ada) - eye gel - moisturiser.

      Gitu jee ~
      Hope this helps! :)

      Delete
  3. Assalamualaikum, nak tanya 1pcs tu tahan berapa bulan ye?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wasalam.

      Kalau pakai 2 kali sehari boleh tahan dalam sebulan lebih macam tu.

      Delete

Your comments will be highly appreciated ^^

COPYRIGHT @ AFRAH FIADMUI. PENJENAYAH COPYCAT TIDAK DIBENARKAN BERADA DIKAWASAN INI !