27 December 2017

Skincare Review #9 : Hanaka Hyaluronic Acid Sleeping Pack Ex

Bismillahirahmanirahim
Assalamualaikum wbt 

Hello ! Sebelum kita akhiri tahun 2017 ni, izinkan aku buat review produk yang terakhir untuk tahun ini. Hik ~ 👯👯
Hanaka Hyaluronic Acid Sleeping Pack Ex
Tak silap aku Hanaka ni produk Taiwan. Betulkan kalau aku silap k. Beli dekat BeautyStall dekat Shopee sebab free postage. Hee ~

(300ml)

Harga: RM17.90
Harga biasa dia 20++ tak silap. So ni kira murah lah. Aku tengok review dari orang lain, dia kata dia beli RM30++ and i was like "Cmon girl i got cheaper price on Shopee !" Aha tetiba sangat 😂😂

Dryness out ! 
Three kinds of Hyaluronic Acid, whitening vitamin C and many kinds of botanical extracts : Aloe vera, Camellia, Cactus. 

 Help skin drink deep to replenish lost moisture. It creates dewy glowing skin by morning without wash.

Steps:
1. Use after cleansing skin. Skincare regimen, apply to entire face with moderate amount of gel.
2. Whiter and plump the look of skin for the next day.

Texture dia macam aloe vera gel biasa tu. Tapi yang ini dia ada biji-biji warna kuning dengan pink, bila sapu dekat kulit dia akan pecah sekali. So jangan risau takde tinggal biji-biji dekat muka. Bau dia pulak memang wangi tapi bukan wangi gila-gila tau. Wangi lembut je takde lah sampai sakit hidung semua tu.

I am in loveee with this product ! Sebab dia tak melekit pun. Bila sapu dekat muka dia terus jadi watery texture tau tak heavy langsung. Menyerap pun cepat. 

Aku selalu guna sebelum makeup sebab kulit aku kekadang kering kekadang berminyak so memang kena moisturise bebanyak. Walaupun nama dia sleeping mask, aku jarang buat macam sleeping mask, aku sapu macam moisturiser biasa je. 

Effect dia, kulit aku jadi lembut. Takde dah dry patches tepi-tepi hidung. Bila nak pakai bb cushion smooth je. Best gila ! Even aloe vera biasa pun takde buat kulit aku macam ni. Aloe vera biasa dia takes time jugak lah nak sembuhkan kulit kering. Tapi gel dia pakai 2-3 kali je dah nampak kesan. So, I loveeee ! 💕💕

Dia assume boleh whiten skin dengan jadi glowing, tapi yang tu aku tak nampak lagi. Ke sebab kulit aku dah cukup cerah aha. 

Part yang aku tak suka sangat ialah packaging dia. Sebab dalam bekas besar macam tu tak hygiene lah kan. Walaupun dia ada bagi free spatula, benda tu bukan rajin pun nak pakai untuk ceduk gel ni. Masa memula beli aku ambik guna jari je, lepastu fikir macam susah je nak bawak travel sebab besar sangat bekas dia. Tak muat masuk makeup bag aku. So, aku beli botol pump kosong dekat Mr.DIY tak sampai RM2 pun. Masukkan gel ni macam botol tu, senang nak pakai. Picit je kan. Nak bawak pi mana-mana pun senang. Settle satu masalah !! 👍😄


Recommend or Not ?
Yes, I definitely recommend this product for those who have dry/combination skin. Even oily skin also can use meh no worries ! Beli dekat Shopee tau murah sikit. Hee

Would you repurchase this ?
Yes ! Kalau dah habis nanti. Tapi rasanya lama lagi aha sebab banyak weh satu bekas ni 😂

How many stars would you give ?
4 out of 5 stars 🌟🌟🌟🌟


P/s : All products reviewed by me are not sponsored. I bought with my own money. What works for me might not work for you and vice-versa. Thank you. 💟


Sekian.
Assalamualaikum.
(10:00 malam)

❤ Maaf atas penggunaan 'aku' kepada yang lebih tua. *peace* ❤

No comments:

Post a Comment

Your comments will be highly appreciated ^^

COPYRIGHT @ AFRAH FIADMUI. PENJENAYAH COPYCAT TIDAK DIBENARKAN BERADA DIKAWASAN INI !