18 August 2015

Makeup Review #3: Safi Beauty Cream (Green)

Bismillahirahmanirahim
Assalamualaikum wbt

CubaTryTest Makeup Review lagi..yeay !
Kali ni nak review produk Safi pulak ; Safi Beauty Cream (Warna Hijau)

Penerangan daripada website Safi sendiri.

Safi Krim Kecantikan 
Sari Pokok Lidah Buaya dan Habbatus Sauda

Harga: RM6-RM8

Ni hah bekas dia comel je.
Dulu ada warna biru je, sekarang hijau pun ada.
Antara bahan yang terkandung dalam krim ni ialah aloe vera dan habbatus sauda.
Boleh cari dekat farmasi.

Ada arahan sekali.
Aku selalu pakai ikut step by step
cleanser safi balqis -- toner safi (warna hijau) -- hydragel moisturiser -- beauty cream


Bila keluar mana-mana yang jauh baru pakai krim ni.
Kalau pergi beraya sebelah rumah memang tak lah nak pakai
sebab aku ni pemalas orangnya. hahahaha
Kalau keluar yang dekat-dekat, aku tepek bedak baby je.
Sebab bagi aku krim ni macam sunblock jugak lah.
Kalau berpeluh, muka jadi glowing tau.
Tekstur dia pekat pastu bila pakai dekat muka
nampak glowing gituu hah
Tak payah pakai bedak pun takpe dah.
Tapi aku tetap tepek jugak bedak baby. Hehehehe
Pernah try BB cream safi dengan jenama lain tapi tak ngam dengan kulit aku
Krim ni je yang ok. Aku pakai sejak tingkatan 3 okayyy :)

Bila dah pakai krim ni, rasa macam tak pakai apa-apa krim pun kat muka.
Tapi jangan engkau pakai banyak sangat, kang jadi tepung gomak. Hahaha
Krim ni jugak dia tak cover cela pun. Cuma bagi sedikit protection kat kulit je.
Dah cela tu cela lah, nak cover buat pe lagi kan ?! hahahaha
Yang aku perasan sejak pakai beauty cream ni dari Form 3 lagi, kulit aku jarang sangat kena sunburn.
Walaupun balik sekolah kena naik bas semua tu.

cela = jerawat

P/s: Every products that reviewed by me in this blog are not sponsored. I bought with my own money. 💟

Sekian.
Assalamualaikum.
(9:19 pagi)

❤ Maaf atas penggunaan 'aku' kepada yang lebih tua. *peace* ❤

COPYRIGHT @ AFRAH FIADMUI. PENJENAYAH COPYCAT TIDAK DIBENARKAN BERADA DIKAWASAN INI !